جستجوی پیشرفته   جستجوی وب
منو اصلی

صفحه اصلی > درباره ما  > اهم وظایف  
اهم وظایف

 

 

 

بررسي طرحها،‌ روشها و هماهنگي مقررات اداري

الف) ماموریت:

اين اداره همواره در جهت بهینه سازی مقررات و ارتقاء سیستم اطلاع رسانی و ارتباط موثر و جامع با مسئولین و کارکنان در زمینه های مقررات پرسنلی، مصوبات، دستورالعمل ها و روش های پرسنلی و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل معضلات نیروی انسانی دفتر مرکزی، شرکت های دولتی و خصوصی فعاليت مثمرثمري داشته است و همچنين با لحاظ نمودن سياستها وخط مشي هاي حوزه منابع انساني صنعت نفت و باتوجه به شرايط فعلي و آينده، مقتضيات عمليات و زمان و مكان، به طور مستمر با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي قانوني بر مبناي روش‌هاي علمي و مطالعاتي با توجه به سياست‌هاي بلند مدت شركت، ضرورت ها ونيازمندي هاي شركتهاي اصلي و تابعه، قوانين و مقررات موضوعه را پس از اخذ مجوز از هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران و هیأت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی به شرکت ها اعلام می­نماید.

ضمناً موظف است با بهره‌گيري از مهارت هاي كارشناسان توانمند و باتجربه و دسترسي به علوم و فنون روز زمينه به روزرساني، هماهنگي و يكپارچه سازي مقررات اداري و استخدامي را در اجرا فراهم آورده و با برقراري ارتباط مستمر اركان اجرايي و كارشناسي در جريان توليد و استفاده از مقررات اداري و استخدامي، تفاسير و تعابير گوناگون را مرتفع وهماهنگ نمايد.

ب) اهم وظايف:

-      سرپرستي و نظارت كلي بر اجراي صحيح مقررات پرسنلي و ايجاد هماهنگي در اين مورد بين ادارات شركت ملي صنايع پتروشيمي و شركتهاي تابعه و وزارت نفت.

-      ابلاغ مقررات و قوانين به مديريت ها و شركت هاي تابعه و پاسخگوئي در كليه موارد و رفع اشكال و ابهام از مفاد مقررات و تطبيق آنها با ضوابط اجرائي.

-      تهيه دفترچه و گزارشات سالانه مقررات، مصوبات و دستورالعمل هاي صادره از سوي وزارت نفت.

-      اجراء، بروز رساني و تكميل سيستم مكانيزه مقررات و روشهاي اداري در سايت.

-      تهيه دستورالعمل هاي اداري و استخدامي و ارائه به هيئت مديره پتروشيمي و هماهنگي در اجراء در سطح مديريت ها و شركت هاي تابعه.

-      نظارت بر تكميل و به روز نگهداشتن مجموعه مقررات پرسنلي و راهنمائي شركت هاي تابعه در اين رابطه و رفع مشكلات اطلاعاتي مقرراتي شركتها.

-      پاسخگوئي به نامه ها و سئوالات مقرراتي كه از طرف مديريت ها و مسئولين شركت ملي صنايع پتروشيمي و شركت هاي تابعه مطرح ميگردد و تفسير و تشريح نكات مبهم.

-      تفسير مقررات در مواردي كه مسئولين شركت و شركت هاي تابعه از مقررات برداشت هاي مختلفي دارند.

-      شركت در جلسات وزارت نفت و شركت هاي اصلي جهت يكسان سازي و بررسي نقاط ضعف و قوت مقررات جاري.

-      سرپرستي و نظارت بر تطبيق نارسائي هاي اداري و استخدامي موجود با خط مشي ها و ارائه طريق جهت رفع آن.

 

پژوهش و توسعه منابع انساني

الف) مأموريت­ها:

-      طراحی الگوهای مدیریتی بومی (عملکرد، مدیریت دانش و ...) برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی،

-      انجام پژوهش­های کاربردی برای شناسایی حل مسائل و مشکلات کارکنان،

-      توسعه و انسجام بخشی به پژوهش­های منابع انسانی،

-      پیش بینی و آینده نگری در حوزه منابع انسانی و تغییر و تحول در آن،

-      ارایه اطلاعات و دانش تحلیلی و کاربردی به مدیریت جهت تسهیل در تصمیم گیری­های منابع انسانی،

-      اجرای طرح­های پژوهشی به منظور اصلاح و بهبود فرایندها،

-      پیاده سازی و اجرای اقدامات مربوط به اصلاح نظام اداری،

-      تسهیل گری و مشاوره در صنعت پتروشیمی در حوزه پژوهش­های منابع انسانی،

-      تحکیم ارتباط صنعت پتروشیمی با مراکز علمی و دانشگاهی،

ب) اهم وظايف:

-      آسیب شناسی، عارضه یابی وضع موجود و تعیین چالش­های حوزه منابع انسانی،

-      طراحی مدل های بومی منابع انسانی برای شرکت ملی صنایع پتروشیمی،

-      تدوین و طراحی دستورالعمل­ها و رویه­های انجام امور تحقیقاتی در حوزه منابع انسانی،

-      تعریف و تدوین سبد پژوهشی حوزه علوم انسانی،

-      نظرسنجی و انجام پژوهش­های کاربردی برای شناسایی حل مسائل و مشکلات کارکنان در قالب طرح­­های پژوهشی و پایان نامه های دانشجویی،

-      اجرا، نظارت و مشارکت بر طرح های پژوهشی حوزه منابع انسانی و تحول اداری،

-      نظارت، کاربست، پایش مستمر و ارزیابی اثر بخشی نتایج حاصل از پروژه های پژوهشی،

-      اجرا، نظارت و کنترل بر مستندسازی کلیه فعالیت های پژوهشی و ذخیره سازی و اشتراک­گذاری آن­ها،

-      ارایه گزارش، آمار و اطلاعات و دانش تحلیل و کاربردی به مدیریت جهت تسهیل در تصمیم­گیری­های منابع انسانی،

-      اجرا، نظارت بر اقدامات مربوط به اصلاح نظام اداری (طرح تکریم، میز خدمت، ارزیابی عملکرد دستگاه ها و ...)،

-      اجرای طرح­های پژوهشی به منظور توسعه، اصلاح و بهبود فرایندها مبتنی بر فناوری اطلاعات،

-      تسهیل فرایند تحقیق و تصمیم گیری در حوزه منابع انسانی،

-      ایجاد تمهیدات لازم جهت به کارگیری توان علمی، تخصصی مشاوران پژوهشی و دانشگاهی،

-       

ایثارگران

الف) ماموریت:

با آغاز جنگ تحمیلی و گسترده استکبار جهانی و صدام بعثی علیه جمهوری اسلامی ایران و قرار داشتن بخش عظیمی از منابع و تاسیسات نفتی در مناطق مرزی غرب و جنوب کشور و بویژه استان خوزستان و هدف قرار دادن این منابع اقتصادی توسط دشمن به منظور قطع در آمدهای نفتی و ایجاد تنگنا و فشار اقتصادی مضاعف بر ملت ایران موجب گردید تا کارکنان انقلابی و زحمتکش شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکتهای تابعه وزارت نفت از همان ابتدای جنگ وارد عرصه دفاع مقدس شده و شرکت پتروشیمی تعداد 77 شهید و تعداد کثیری مفقودالاثر، اسیر و جانباز تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی نمایند و با ادامه و استمرار جنگ تحمیلی در طول هشت سال دفاع مقدس تعداد ایثارگران افزایش یابد.

از سوی دیگر با حضور داوطلبانه جمعی از کارکنان در جبهه های نبرد حق علیه باطل در طول هشت سال جنگ نابرابر و همچنین سیاستهای جذب نیروی انسانی مورد نیاز از بین عزیزان جانباز، آزاده و رزمنده و خانواده های معظم شهدا در بخشهای مختلف، شرکت ملی صنایع پتروشیمی پذیرای تعداد زیادی از این عزیزان گردید که آمار موجود بیانگر این موضوع می باشد.

ب) اهم وظایف:

-      برگزاری مراسم تجلیل از مقام شامخ جانبازان شاغل و حالت اشتغال در سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) و روز جانباز و اهداء هدیه به جانبازان به میزان مصوب در جلسه ستاد ایثارگران.

-       برگزاری جشن به مناسبت ایام ا... دهه مبارک فجر و تجلیل از مقام شامخ شهداء با دعوت از خانواده­های محترم شهداء و جانبازان 66% و پذیرایی و سرو شام و اهداء هدایا به میزان مصوب در جلسات ستاد ایثارگران. ضمن بازدید از خانواده­های شهداء با حضور مسئولین عالی رتبه صنعت پتروشیمی.

-      هر ساله در سالروز رجعت پیکر مطهر شهید تندگویان (29 آذر) مراسم گرامیداشت شهید تندگویان و هزار و پنجاه و پنج (1055) شهید وزارت نفت با دعوت از مقامات و مسئولین ریاست محترم جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ... برگزار می­گردد.

-      بزرگداشت روز زن و روز مرد.

-      بر اساس مصوبات ستاد امور ایثارگران هر ساله 3 اردوی سیاحتی (محمود آباد) و یک اردوی زیارتی (مشهد مقدس) با شرکت خانواده محترم شهداء و ایثارگران محترم  برگزار می­گردد.

-      به منظور ارتقاء روحیه و سطح سلامت جانبازان علاوه بر تمرینات مستمر در طول سال هر ساله جشنواره سراسری ورزش صنعت پتروشیمی در شش رشته (فوتسال، شنا، دارت، تنیس­روی­میز، شطرنج و تیراندازی) با عضویت بالغ بر 380 نفر جانباز و شرکت در المپیاد سراسری ورزشی جانبازان صنعت نفت با انتخاب برگزیدگان جشنواره ورزشی داخلی هر 2 سال یکبار.

-      برگزاری و مشارکت در نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی و ایجاد غرفه ایثاگران.

-      عضویت و شرکت در جلسات ستاد جمع آوری و حفظ آثار و مستندات دفاع مقدس صنعت نفت.

-      بازدید ازخانواده های محترم شهداء و جانبازان به مناسبت هفته دفاع مقدس.

-      هماهنگی و پیگیری جهت جمع­آوری و مستند سازی خاطرات شفاهی جنگ تحمیلی از کلیه ایثارگران جهت ارائه به بسیج و ستاد حفظ و جمع آوری آثار دفاع مقدس.

-      شرکت در جلسات کمیسیون ماده 16 و بررسی و شکایات و حمایت از شکایتها ایثارگران درجهت ر فع مشکل آنان و ارائه دفاعیه به منظور حفظ حقوق شرکت حسب مورد.

-      عضویت در ستاد ایثارگران صنعت نفت و حضور در جلسه ماهانه ستاد ایثارگران با حضور مشاور محترم وزیر در امور ایثارگران و معاون محترم وزیر در توسعه سرمایه انسانی و مدیریت.

-      هماهنگی تهیه بلیط، اسکان، ایاب و ذهاب برای خانواده­های شهداء و جانبازان حالت اشتغال ساکن سایر شهرستانها جهت اعزام بیمار به تهران.

-      رسیدگی ویژه به درمان جانبازان عزیز که مشکلات جسمی خاص دارند، صدور دفترچه درمانی به خانواده­ها و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی.

-      پیگیری جهت اجرای مصوبه تامین صد در صد هزینه­های درمانی ایثارگران وخانواده­های آنان که اکنون در سطح وزارت نفت هزینه درمان ایثارگران و خانواده آنان 1/5 برابر تعرفه سایر کارکنان محاسبه و پرداخت میگردد.

-      جمع آوری و پیگیری درخواستهای خانواده شهداء و جانبازان حالت اشتغال در خصوص مکاتبات اداری و مالی (از جمله وام­های پس انداز، اضطراری، مدیریتی، مسکن و علی الحساب دو ماه حقوق، اخذ گواهی اشتغال).

-      پیگیری موارد خاص حقوقی و مالی.

-      پرداخت کمک هزینه ازدواج و کمک هزینه تحصیلی به فرزندان کارکنان شهید و جانبازان حالت اشتغال.

-      اخذ مصوبه تسهیلات پروازی برای خانواده شهداء و جانبازان حالت اشتغال ساکن ماهشهر و تهیه بلیط با 50% هزینه شخصی و 50% به حساب امور/ مدیریت/ شرکت NPC

-      پیگری جهت مقرری­های مربوط به خانواده­های شهدای شاغل و بازنشسته مجردی که والدین آنها تحت تکفل نمی­باشند.

-      ارسال پیامک و نامه  و تماسهای تلفنی جهت اطلاع رسانی اطلاعیه­ها به خانواده­های شهداء و جانبازان حالت  اشتغال.

-      برقراری تلفن سراسری گویای واحد ایثارگران پتروشیمی.

 

 

معاونت برنامه ريزي و تجهيز منابع انساني

برنامه ريزي منابع انساني

الف) ماموريت

ايجاد نظام جامع برنامه ريزي و توسعه منابع انساني مبتني بر تجزيه و تحليل نيازهاي نيروي انساني،‌تناسب ويژگي هاي شغل و شاغل، برنامه ريزي جانشيني و مديريت عملكرد در جهت تحقق اهداف و ماموريت هاي شركت ملي صنايع پتروشيمي

ب) اهم وظايف:

-      فراهم کردن زمینه مساعد در جهت شکوفائی و پرورش استعدادها بمنظور ایجاد انگیزه، افزایش کارآیی، استفاده از استعدادها برای بقاء سرمایه فکری سازمان و بهره وری نیروی انسانی براساس اصول برنامه ریزی نیروی انسانی در سطح کلان و خرد در قالب طرحهای گروه بندی مشاغل، سیستم ارزیابی، مسیرهای شغلی کارکنان، برنامه ریزی جانشینی و مدیریت عملکرد .

-      نظارت بر طراحی وتدوین برنامه های نیروی انسانی در کوتاه مدت و بلند مدت در چارچوب راهبردها و خط مشی­های پرسنلی جهت سامان بخشیدن به وضعیت نیروی انسانی بعنوان مهمترین منبع استراتژیک شرکت از طریق تحلیل وضع موجود نیروی انسانی از نظر دانشها، مهارتها، استعدادها، توانائیها، انگیزشها، تعهدات سازمانی و رضایت شغلی در مقایسه با اهداف وانتظارات شرکت و شرایط مورد نیاز شغل وهدایت پروژه های تجزیه وتحلیل شغل بمنظور تعیین نیاز آموزشی مشاغل ، تدوین سیستم ارزیابی عملکرد وفراهم ساختن زمینه مناسب برای اجرای سایر اهداف پروژه از طریق مقایسه با خط مشی های پرسنلی و سیاستهای مدیریت و نظارت برحسن اجرای برنامه های فوق و نظارت و راهبری برنامه های پرورش مدیریت به کمک سیستم ارزیابی بمنظور کشف استعدادها در زمینه انتخاب، آموزش، گردش شغلی، انتصاب و نیز نظارت برمطالعات و بررسیهای تشخیص شایستگی های کارکنان و شناخت استعدادها از طریق تجزیه وتحلیل مندرجات فرمهای ارزیابی عملکرد و کانونهای ارزیابی جهت فراهم سازی زمینه های مناسب برای رشد وتعالی کارکنان.

 

 

آموزش و تجهيز منابع انساني

الف) ماموریت

پيشرفت و توسعه سازمانها و موسسات در گرو ارتقاء سطح دانش، مهارت و بينش منابع انساني است. سازمان ها براي حل اين مشكل و ارائه خدمات و كسب نتايج مطلوب، گريزي از حفظ و پرورش نيروي انساني ندارند. در این راستا آموزش بعنوان ابزار پيشرفت و توسعه، پاسخگوي نياز سازمان های یادگیرنده و تسهیل ساز فرصت های یادگیری  براي دریافت و انتقال تجارب و کسب دانش ، مهارت ها و شایستگی ها  لازم برای کارکنان می باشد و ماموریت آن رشد ، بالندگي، توانمندسازی و ارتقا کیفی سرمایه های انسانی شرکت است.

ب) اهم وظایف

-      طراحی، تدوین و اجرای برنامه های آموزشی مدیران، کارشناسان و کارکنان.

-      همکاری و ارتباط مستمر با  ادارات آموزش وزارت  نفت و شرکت های تابعه برای تبادل تجربیات و استفاده از ظرفیت های موجود.

-      همکاری با دانشگاه های کشور برای استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه و انتقال تجربیات صنعت با ایجاد فرصت های متقابل یادگیری از جمله پذیرش کارآموزان دانشجو و استفاده از اساتید دانشگاه در برنامه های آموزشی.  

-      همکاری با مراکز آموزش و پژوهشی که دارای فعالیت های علمی مرتبط هستند به منظور بهره گیری از تجارب و تخصص آنان.

-      برگزاری همایش های علمی و ارائه دستارودهای علمی در قالب کارگاه های آموزشی با رعایت ضوابط و مقررات مربوط.

-      توسعه آموزش مجازی علمی-کارشناسی، با بهره گیری از فنآوری های نوین اطلاعاتی برای تولید، تبادل و انتقال دانش.

-      اعتبارسنجی مؤسسات و مراکز آموزشی و پژوهشی.

 

تامین نیروی انسانی

الف) ماموریت

جذب نیروی انسانی مناسب برای سمت مناسب از طریق انتخاب نیروی اصلح و رعایت عدالت استخدامی و شناسائی نیروی انسانی شایسته و باتجربه از منابع داخلی و خارجی (درون و برون سازمانی) از طریق کاریابی و انتقال.

ب) اهم وظایف:

واحد کاریابی و انتقالات

-      کاریابی/ انتقال کارکنان واحدهای تابعه صنعت نفت

-      بررسی نیازمندیهای نیروی انسانی و انعکاس آن به سایر واحدهای صنعت نفت 

-      انتقال از واحدهای تابعه پتروشیمی به سایر وزارتخانه ها و موسسات دولتی و بالعکس

-      اخذ موافقتهای لازم از مراجع ذیصلاح بمنظور انتقال کارکنان حسب ضرورت

-      بررسی و پاسخ به درخواستهای واصله از مراجع ذیصلاح در خصوص کاریابی / انتقال

واحد جذب و استخدام

-      برگزاری آزمونهای استخدامی (در صورت نیاز)

-      بکارگیری نیروهای امریه طرح نظام / نخبه وظیفه

-      تجدید قراردادهای کارکنان قراردادی (مدت معین/ مدت موقت/ مشاوره ساعتی)

-      بررسی و کاریابی درخواستهای کار واصله از مراجع ذیصلاح و ارائه پاسخ لازم 

-      بررسی و پاسخ به شکوائیه های واصله از مراجع ذیصلاح

-      اعاده بکار جانبازان (کمیسیون ماده 16)

-      انعقاد قرارداد موردی حسب مجوزهای صادره

-      سایر مکاتبات متفرقه

 

معاونت امور اداري و خدمات مديريت

امور اداري / امور كاركنان

الف) ماموريت

حیطه کار امور اداری ، منابع انسانی است و اساس هر سازمان و تشکیلات بر محور امور اداری قرارگرفته و امور کارکنان بر مبنای تعریف فوق با استراتژی توسعه ، توانمند سازی و نگهداری منابع انسانی و ارتقاء کیفی سطح خدمات حمایتی و رضایتمندی کارکنان از طریق بکارگیری کارشناسان خبره ،  توانمند و باتجربه و نیز به کار گیری سامانه های الکترونیکی و مکانیزه گام بر میدارد و مکلف است امور مربوط به کارگزینی کارکنان مستخدم از بدو شروع بکار تا خاتمه خدمت و بازنشستگی را به نحو احسن عمل نماید .

ب) اهم وظايف

-      تعیین پایه شخصی و حقوق کارکنان و پرداخت اضافات عمومی ، شایستگی و ترفیعاتی آنان

-      اقدامات لازم درخصوص احتساب سوابق بازنشستگی و نقل و انتقال کسورات.

-      بررسی­­وپرداخت وام­های مسکن، خودرو، پس­انداز و ودیعه امانی مسکن و همچنین شارژ نفت کارت کارکنان.

-      پرداخت کلیه کمک هزینه ها و فوق العاده های متعلقه به کارکنان.

-      اقدامات اداری مربوط به انتصاب و ترفیعات کارکنان.

-      اقدامات اداری مربوط به حضور و غیاب ، مرخصی های کارکنان و کسر ساعات کار جانبازان و شهدا.

-      انجام کلیه اقدامات اداری مربوط به خاتمه خدمت اعم از بازنشستگی، بازخریدی ، استعفا و همچنین اعاده بکار کارکنان.

-      صدور برگ­های اقدامات پرسنلی و احکام مرخصی، حقوق و مزایا و احکام هیات­های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان.

-      اخذ مجوزها و اقدامات اداری مربوط به ماموریت و کارکنان انتقالی.

-      اخذ مجوزهای لازم درخصوص ماموریت خارج از کشور و پرداخت و تسویه حساب ارزی مربوطه و همچنین محاسبه و  پرداخت مطالبات ماموریت­های داخل کشور کارکنان.

-      اقدامات اداری مربوط به تبدیل وضعیت استخدامی، تعدیل مدرک، بررسی و تعیین سوابق در شورای مربوطه.

-      جمع­­آوری و ارائه اطلاعات، آمار و شناسایی کارکنان و بایگانی مدارک در پرونده های پرسنلی، حقوق و دستمزد و  برنامه ریزی  و همچنین اسکن اوراق اداری.

-      صدور گواهی­های اشتغال بکار و خاتمه خدمت و معرفی نامه جهت باشگاهها، صدور کارت شناسایی و  اخذ چک کارمندی.

-      بررسی و تائید و یا عدم تائید کلیه اعلامیه ­های مربوط به حقوق و مزایا، مستمری، ماموریت و سایر هزینه­های پرسنلی.

-      انجام کلیه اقدام درخصوص حقوق و مزایای کارکنان قراردادی مدت معین ، مدت موقت و مشاوران ساعتی.

-      انجام کلیه مراحل اعاده بکار کارکنان.

-      بررسی اضافه کاری کارکنان کلیه مدیریت ها و اعلام به امور مالی.

-      اخذ نظر هئیت مدیره محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی درخصوص انتصاب کارکنان در برابر سمت های با پایه A و B با اختلاف بیش از 2 رتبه بین پایه شخصی با پایه سمت پیشنهادی و همچنین انتصاب در برابر  سمت های با پایه C و بالاتر.

-      انجام کلیه امورات مربوط به مأموریت کارکنان از سایر شرکت ها به NPC و بلعکس و همچنین به خارج از صنعت نفت و بالعکس.

-      پرداخت نفت کارت کارکنان.

 

امور اداري / روابط كار و مددكاري اجتماعي

روابط کار

الف) ماموريت

روابط کار بعنوان بازوی مدیریت و پل ارتباطی بین کارکنان و مدیران رسالت اصلی خود را در حفظ و صیانت از نیروی انسانی و بهداشت روانی کارکنان دانسته و با تنظیم روابط کارکنان و مدیریت از بدو استخدام تا بازنشستگی، تمامی اقداماتی را که در قلمرو بحث مدیریت منابع انسانی حائز اهمیت است با هدف استیفاء حقوق کارکنان و کارفرما بعهده دارد.

ب) اهم وظايف

-      استماع و بررسی مشکلات فردی، شغلی، سازمانی و فراسازمانی کارکنان در جهت حفظ امنیت روانی و اجتماعی و ارائه مشاوره ها و راهنمایی های لازم و اعلام نتیجه به مبادی ذیربط.

-      رسیدگی به شکایات و گله مندی ها ی مردمی و کارکنان صنعت پتروشیمی واصله از مراجع ذیصلاح کشوری اعم از دفتر مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات عالی وزارت نفت، سازمان ها و ارگان های نظارتی و بازرسی و اعلام نتیجه به آنها.

-      رسیدگی و بررسی حوادث کارکنان صنعت پتروشیمی اعم از حوادث ناشی از کار و غیرناشی از کار، چگونگی و علل وقوع حوادث، اخذ نظر از شورای عالی پزشکی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و پرداخت غرامت به مصدومین و بازماندگان افراد متوفی طبق مقررات صندوق تأمین آتیه کارکنان.

-      بررسی شکایات ذینفعان واصله از هیأت های رسیدگی به حل اختلاف و تجدیدنظر اداره کار و تأمین اجتماعی، دیوان عدالت اداری، کمیسیون ماده 16 جانبازان، مراجع قضایی و تنظیم لوایح و گزارشات لازم و شرکت در جلسات مراجع فوق.

-      بررسی آسیب های اجتماعی، سیاستگزاری، پیشگیری و اقدامات تأمینی و ایفای مسئولیت های اجتماعی (CSR)با هماهنگی سایر شرکت های اصلی در سطح صنعت نفت.

-      انجام کلیه امور محوله، مأموریت ها، مکاتبات با واحدهای داخلی و شرکت های واگذارشده به بخش خصوصی بمنظور حل و فصل امور مربوط به ذینفعان.

مددکاری اجتماعی

الف) ماموريت

زندگی گسترده اجتماعی، شهرنشینی و توسعه شهرها، مهاجرت و افزایش جمعیت، روابط و  پیچیدگی­های ارتباطات انسانی و رشد تکنولوژی و دگرگونی های صنعتی در جهان امروز در بروز انواع مشکلات، اختلالات فردی، حوادث و بیماری ها و آسیب های اجتماعی تأثیر بسزایی داشته است. از همین رو نیاز افراد به حمایت و استقرار بهزیستی اجتماعی مبتنی بر دانش اجتماعی، سازمان های بزرگ را برآن داشته تا این امر خطیر را به مددکاری اجتماعی بسپارند.

مددکاری اجتماعی یک خدمت حرفه ای مبتنی بر دانش و مهارت های خاص می باشد که هدف از آن کمک به افراد، خانواده و گروه ها است تا بتوانند با کاهش و رفع اضطراب ها و ناملایمات، رفاه، امنیت روانی و اجتماعی و رضایت خاطر فردی خود را بدست آورند.

ب) اهم وظايف      

-      تهیه گزارشات ویژه مددکاری در زمینه انواع مشکلات کارکنان بمنظور انعکاس و تصمیم گیری به معاون محترم وزیر و هیأت مدیره محترم اعم از بیماری های صعب العلاج، کفالت والدین، اناث سرپرست خانوار، انتقال و کاریابی کارکنان، بازنشستگی پیش از موعد، بدهی های مالی کارکنان، خانواده کارکنان متوفی، مشکلات خاص معلولین و ...

-      معرفی کارکنان به مراکز خدمات مشاوره بمنظور مشاوره خانوادگی، تحصیلی، پزشکی و ...

-      وصول بودجه وام اضطراری از صندوق­های بازنشستگی صنعت نفت، تسهیم بودجه و ابلاغ به مدیریت­ها و پرداخت به کارکنان واجد شرایط.

-      پرداخت کمک هزینه تحصیلی و هدیه ازدواج به فرزندان شهدا و جانبازان از کارافتاده و حالت اشتغال.

-      رسیدگی به مشکلات و اجابت درخواست جانبازان حالت اشتغال و خانواده محترم شهدا.

-      بررسی و پرداخت مساعدت های بلاعوض ناشی از حوادث غیرمترقبه، بیماری ها، بلایای طبیعی و ارتقاء سطح معیشتی کارکنان.

-      پرداخت هدیه ازدواج، وام مدیریتی، کمک هزینه پیوند کلیه به کارکنان طبق مصوبات و مقررات.

-      انجام مصاحبه های حرفه ای مددکاری و ارائه راه کارهای مناسب بمنظور رفع مشکلات و توانمندسازی مددجویان.

-      تهیه مقالات روانشناسی و علوم اجتماعی جهت مطالعه عموم کارکنان و درج در وب سایت روابط کار و مددکاری اجتماعی.

 

امور اداري / خدمات درماني

الف)ماموريت

نیروی کارسالم پیش نیاز توسعه اقتصادی و صنعتی کشورها است و بزرگترین سرمایه سازمانها، شرکتها و کارخانه های تولیدی محسوب میگردد. درهمین راستا امورخدمات درمانی درمسیر تحقق اهداف عالیه شرکت رسالت خود را بر حفظ و ارتقاء سلامت جسمی، روحی و روانی کارمندان و خانواده بلافصل و افراد تحت تکفل آنان بنا نموده و درایفای وظایف سازمانی خود افزایش بهره وری مستمر را بعنوان یکی از اهداف مهم سرلوحه کارخود قرارداده است .

ب) اهم وظايف

-      رسیدگی به اسناد هزینه های درمانی کارکنان و خانواده ایشان و انجام اقدامات مربوط به دریافت هزینه های درمانی ازطریق سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و بیمه درمان تکمیلی

-      ارائه تسهیلات درمانی به کارکنان و خانواده ایشان شامل( صدور و تمدید دفترچه های درمانی صنعت نفت و بیمه تکمیلی و نیز هماهنگی های مربوط به تعیین وقت کلینیکهای تخصصی بیمارستان نفت و...)

-      بررسی مسائل و مشکلات درمانی کارکنان دفتر مرکزی و مناطق عملیاتی و پیگیری درجهت رفع آنها از طریق تعامل با سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

-      هماهنگی درجهت انجام معاینات ویژه مدیران و معاینات ادواری کارکنان

-      کنترل روزانه فهرست بیماران بستری شده دربیمارستان نفت و پیگیری وضعیت درمانی همکاران بستری شده دربیمارستان

-      انجام مکاتبات مربوطه با سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و مراجع ذیربط آن سازمان ازجمله شورای هزینه ها، کمیسیون پزشکی و ...

-      برنامه ریزی و هماهنگی درخصوص حضور تیم سیار سازمان انتقال خون و انجام عملیات اهدای خون در ایام دهه فجر

-      ارائه مشاوره به همکاران محترم درمورد مسائل و مشکلات درمانی و راهنمایی درجهت تسهیل اموردرمانی ایشان

-      آمادگی جهت حضور و همراهی در صورت بروز حوادث و سوانح احتمالی بمنظور انجام هماهنگی های لازم

-      برگزاری سمینارهای آشنایی با انواع بیماریها

-      اطلاع رسانی از طریق سیستم برید درمورد مسائل آشنایی با انواع بیماریها و راههای پیشگیری

 

ورزش و تربیت بدنی

الف) ماموریت

در راستای ماموریت های جدید سازمان ضمن نظارت بر فعالیت های ورزش همگانی کلیه شرکت های واگذار شده و برنامه ریزی شده در جهت حضور کارکنان و خانواده محترم ایشان در المپیادهای ورزشی مصوب با تقبل کلیه هزینه های مربوطه توسط شرکت های خصوصی اقدام نموده است.

ب) اهم وظایف

-      پیش بینی ، تهیه و تنظیم برنامه و بودجه فعالیت های ورزشی برای سال آتی و اجرای برنامه و بودجه مصوب و ابلاغ آن به شرکت های تابعه.

-      برنامه ریزی کلاس های ورزشی و عقد قرارداد با اماکن ورزشی شرکتی و غیر شرکتی جهت حضور کارکنان و خانواده ایشان در تیم های ورزشی بمنظور شادابی ، ارتقا سلامتی و نشاط ایشان.

-      پیش بینی و تهیه و تنظیم تقویم ورزشی سالیانه ورزشی .

-      برگزاری و نظارت بر نحوه اجرای مسابقات سراسری فرهنگی ورزشی صنعت پتروشیمی و وزارت نفت در قالب رشته های مختلف ورزشی در مقاطع مختلف سنی.

-      تهیه و تنظیم شناسنامه ورزشی کارکنان بمنظور سنجش و ارزیابی سلامت کارکنان با همکاری واحدهای بهداشت و درمان، روابط کار و مددکاری اجتماعی و HSE برای کلیه همکاران (بانوان / آقایان) در اداره مرکزی در سال آتی.

 

كليه حقوق اطلاعات و مطالب اين سايت محفوظ و متعلق به شركت ملي صنایع پتروشیمی می باشد
Copyright © 1997-2019 National Petrochemical Company - All rights reserved